FAQ
Een perfecte ondersteuning voor onze klanten is voor ons ontzettend belangrijk en vormt het uitgangspunt van de relatie. Naast telefonische support zijn onze installateurs en monteurs dagelijks op weg om bij u op locatie installaties of reparaties uit te voeren.
Staat uw vraag niet tussen de veelgestelde vragen, neem dan contact met ons op.
[accordions]
[accordion title=”Waar staat VoIP voor?”]VoIP staat voor Voice over Internet Protocol en is de verzamelnaam voor al het spraakverkeer via internet. Het spraakverkeer gaat via datanetwerken op basis van het Internet Protocol. Het verschil tussen VoIP en traditioneel telefoneren zit in het signaaltransport. Bij internettelefonie wordt het gesprek omgezet in datapakketjes die verstuurd worden via internet. Deze pakketjes worden door software slim verpakt, zodat er veel minder capaciteit nodig is voor een gesprek.[/accordion]
[accordion title=”Waar staat Sippro voor?”]De naam Sippro is opgebouwd uit twee delen. SIP en PRO. SIP staat voor Session Initiation Protocol en is het protocol voor IP-telefoonsignalen dat wordt gebruikt om VOIP-telefoongesprekken op te zetten, te onderhouden en te beëindigen. PRO staat voor Provider.[/accordion]
[accordion title=”Waarom kan Sippro Telefonie goedkoop leveren?”]Sippro Telefonie is partner van Ziggo Zakelijk. Daarmee zijn wij met ons VoIP-platform marktleider in het aanbieden van VoIP-telefoondiensten. Wij hebben de benodigde kennis en ervaring in huis. Met deze werkwijze kunnen wij ons als partner 100% inzetten voor onze klanten en hoeven wij geen tijd te steken in het netwerk. Zowel Sippro Telefonie als Ziggo Zakelijk kan zich met deze samenwerking volledig focussen op hun eigen verantwoordelijkheid.[/accordion]
[accordion title=”Is één regionaal abonnement voldoende?”]Dat klopt, de meest simpele en goedkoopste manier om gebruik te maken van VoIP is 1 stuks regionaal VoIP account welke makkelijk koppelt aan uw bestaande modem/router.[/accordion]
[accordion title=”Kan ik mijn bestaande nummer(s) behouden?”]U kunt uw bestaande telefoonnummer(s) behouden. Wij porteren uw telefoonnummer(s) naar ons platform. Uw wensdatum kan meestal gebruikt worden als uitvoeringsdatum. Een portering kan moeiteloos ingezet worden vanaf elke provider. Op de dag van uitvoering vindt de portering om 09:00 uur plaats en duurt circa 10 minuten. In sommige specifieke situaties kan een portering langere tijd in beslag nemen maar gelukkig is dit een uitzondering.[/accordion]
[accordion title=”Kan ik mijn nummer(s) behouden als ik mijn overeenkomst met Sippro beëindig?”]U kunt uw bestaande telefoonnummer behouden. Vraag bij uw nieuwe telefoonprovider nummerportering aan en de nieuwe telefoonprovider verzorgt de gehele overstap. Indien u geheel wilt stoppen met telefonie kunt u uw telefoonnummer niet behouden. Telefoonnummers zijn geen eigendom maar worden in bruikleen gesteld. Uw telefoonnummer komt dan vrij en wordt na een afkoelperiode weer beschikbaar voor uitgifte.[/accordion]
[accordion title=”Levert Sippro in elk gebied?”]Sippro Telefonie levert en/of porteert in alle regionale netnummer gebieden van Nederland.[/accordion]
[accordion title=”Welk mobiel netwerk wordt er gebruikt?”]Sippro Telefonie maakt gebruikt van het Vodafone netwerk in combinatie met Ziggo Zakelijk.[/accordion]
[accordion title=”Wat is QoS?”]QoS staat voor Quality of Service. In datanetwerken wordt dit gebruikt om bepaalde datapakketten voorrang te geven op andere datapakketten. Voor een goede werking van de VoIP technologie is het verstandig om in uw netwerkrouters gebruik te maken van QoS instellingen en deze voor VoIP te activeren.[/accordion]
[/accordions]