Handleidingen
Assist
Op deze pagina hebben wij een overzicht gemaakt van de pagina’s die in ons platform gebruikt worden. Bij elk overzicht hebben wij een uitleg van de functies gegeven, mocht e.e.a. toch niet duidelijk genoeg zijn kunt u ons altijd bellen, wij helpen u graag.
Inloggen op het platform van Sippro Telefonie.
Voor het inloggen bij ons platform gaat u naar de inlogpagina. Deze vindt u op http://customer.sippro.nl. Op deze pagina logt u in met de gebruikersnaam en wachtwoordcombinatie die wij u hebben verstrekt. Om veiligheidsredenen dient u bij de eerste keer inloggen en elke maand een nieuw wachtwoord op te geven.
Ingelogd
Direct na het inloggen komt u op de pagina “Customer Self Care”. Op deze pagina treft u in één oog opslag diverse gegevens aan.
Customer | Hier staat uw (bedrijfs)naam zoals u bij ons bent geregisteerd. |
Balance | Hier staat een bedrag van de openstaande belkosten. Dit zijn de lopende en nog niet betaalde kosten van de vorige maand(en).Let op. De abonnementskosten van onze accounts worden in dit overzicht niet meegenomen. |
Credit Limit | Hier staat het bedrag wat wij hebben ingesteld waarop bij overschrijding uw account(s) uitgaand geblokkeerd zal worden. Standaard zetten wij dit bedrag op 100,00 euro. Dit bedrag kan in onderling overleg worden aangepast. Dit kan naar beneden danwel naar boven worden bijgesteld, in ieder geval bewaken wij maandelijks of de credit limit juist staat ingesteld.Omdat de abonnementskosten niet via ons platform worden afgehandeld geldt voor de Credit Limit uitsluitend de kosten voor belkosten, hierop kunt u dus ideaal managen om de gesprekskosten niet uw budget te laten overschrijden. |
Available Funds | Hier staat het bedrag voor nog gebruikt kan worden voordat de grens van de Credit Limit overschreden wordt. |
Status | Hier staat de status van uw account. Dit vakje in bij een normaal werkend account leeg. |
Subscriber | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staat de contactpersoon en het emailadres behorende bij het account. |
Features | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staat de extra functionaliteit van nummerweergave “uit” vermeld. Omdat wij standaard nummerweergave uitgaand aan hebben staan ziet uw daar staan HIDE CLI met een rood bolletje. Indien u bij ons heeft aangegeven dat u nooit uw nummer wenst mee te zenden dan treft u daar een groen bolletje aan. |
Invoice | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staat bovenaan de verloopdatum van de laatste factuur met daaronder de belkosten van de laatste factuur alsmede de status van de laatste factuur.Let op. De abonnementskosten van onze account worden in dit overzicht niet meegenomen. |
Hot links | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staat een snel keuze naar de verkorte kieslijst. |
Phone Lines | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staan de eerste 5 telefoonnummers van uw account, u vindt er ook een snel link naar alle accounts als u klikt op “show all”. |
Recent Call | In dit vakje wat u kunt openen en dichten staan de laatste 10 gevoerde telefoongesprekken, dit is zowel voor ingaand als uitgaand, u vindt er ook een snel link naar de xDR gegevens als u klikt op “show all”. |
Top menu
Linksboven treft u een aantal icons aan. Met deze icons kunt u naar de diverse mogelijkheden gaan binnen ons platform.
Customer Info
Op het tabblad Customer Info treft u het overzicht van alle relevante NAW (naam, adres en woonplaats) gegevens die wij van u hebben mogen ontvangen.
De telefooncentrale kan ingericht worden met verkorte kiescodes. Dit zijn bepaalde telefoonnummers die u vaak belt waardoor u niet het gehele telefoonnummer in hoeft te toetsen maar een 3 cijferige code. Dit wordt op het platform Abbreviated Dialing genoemd en in het Nederlands Verkorte Kiescodes (VK’s). Om met een ander VoIP toestel te bellen binnen uw eigen accounts is het ook heel handig om alle toestellen te voorzien van een verkorte kiescode. Met doorverbinden naar een ander toestel behoeft u dan niet het volledige 777 nummer in te toetsen (en uit uw hoofd te leren), maar gewoon een simpele 3 cijferige code.
Op de accounts pagina treft u het gehele overzicht aan van alle VoIP-accounts. Of het nu gaat om regionale, landelijke 085, 088 of 777 accounts, alle accounts treft u aan in dit overzicht gesorteerd op accountnummer.
Indien de functie forward geactiveerd is zal een gesprek doorgezet worden conform de pagina follow-me.
De functie order geeft aan hoe het systeem de lijst dient af te handelen. As listed begint het systeem bovenaan de lijst en volgt de lijst verder. Met Random kiest het systeem willekeurig een regel uit en bij Simultaneous worden alle regels tegelijk uitgevoerd. Die laatste wordt vaak gebruikt bij een groepsnummer voor meerdere toestellen welke tegelijkertijd dienen te rinkelen.
Op het moment als er een regel wordt toegevoegd of wordt gewijzigd is er de mogelijkheid om bij Calling Patry Display de functie forwarder and name te selecteren. Deze functie bepaald welk nummer meegezonden dient te worden naar het doorgeschakelde nummer. Bij Caller Number and Name wordt het nummer meegezonden van de beller die wordt doorgeschakeld, bij Functie and Name wordt het nummer meegezonden van het account. (Op dit screenshot zou dat zijn + 31 89 123 45 67).
Ook is de functie Active actief bij een toevoeging of een wijziging. Hiermee kunt u bepalen wanneer die regel wel of juist niet toegepast dient te worden. De mogelijkheden van de schema’s zijn zeer flexibel. U kunt zelf zeer nauwkeurig uw wensen invullen. De instelling kan ingesteld worden op dag, datum, maand, tijd, zaterdag-zondag, werkweek, weekend of een combinatie van één of meerdere factoren.
In het vakje Timeout, sec. kunt u aangeven hoelang een regel uitgevoerd dient te worden, LET OP !!, Indien de doorschakeling naar een Sippro account wordt ingesteld is deze tijdinstelling niet van toepassing. Dan is de tijdinstelling van kracht die bij het Sippro Account is ingevuld.